Zawór EGR- przecięty przewód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ZAGA198
    Drive
    • 2010
    • 58

    Zawór EGR- przecięty przewód

    Dzisiaj dostałem się do turbiny, zblokowane były kierownice(niby) wiec wyjąłem gruszkę, a co się okazuje złapałem za ten króciec od kierownic, bez problemu bardzo ładnie chodzi gorą-dol, wiec naciskam gruszkę a ona ani wzab nie chce się wcisnąć, wiec zaniosłem ja do domu, będąc pewny ze jest zepsuta, biorę ja do reki po jakiś 20 minutach i naciskam a tu zaskoczenie gruszka chodzi bez problemu, tylko ze wylewa się ze środka dużo wody pod naciskiem. Pytanie skąd woda w niej!!
  • plasente20
    Classic
    • 2009
    • 2

    #2
    Zawór EGR- przecięty przewód

    Witam!
    Od tygodnia jestem posiadaczem Octavi 1,9 Tdi AGR. Nie mam (odpukać) żadnych problemów z autkiem ale zaniepokoiła mnie pewna rzecz, którą dziś zobaczyłem: mianowicie zauważyłem, że jeden z przewodów w zaworze EGR jest przecięty- a dalsza część przewodu zaślepiona... (jak na zdjęciu) zastanawia mnie co taki zabieg może mieć na celu...czy poprzedni właściciel mógł tym coś ukryć? Czy ma to na celu zataić jakąś usterkę? Dziękuje ślicznie za wszystkie sugestie. Mechanika samochodowa nie jest moją mocną stroną więc proszę o wyrozumiałość.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Zaslepil bo nie lubi ptaszkow, ekologii i syfu w kolektorze ssacym.
      Tez tak mam tylko jeszcze caly zawor poszedl out
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Zawór EGR kieruje część spalin spowrotem do cylindrów w celu ponownego spalenie. Względy ekologiczne obniża zawartośc związków azotu oraz obnizenie temp spalania.

        Takie zaślepienie ma za zadanie właśnie nie kierowanie spalin do cylindrów a spaliny (głównie sadza) dodatkowo z olejem z odmy i turbiny osiadają na ściankach kolektora dolotowego zwężając dolot.

        Po zaślepieniu wężyka podciśnienia jak na powyższym zdjęciu powinien wywalać błedy. Trezba dodatkowo wyłaczyć EGR VAGiem
        Tomek

        Komentarz

        • plasente20
          Classic
          • 2009
          • 2

          #5
          Czyli nie ma to wpływu na silnik? I nie miało na celu zatajenia jakiejś usterki? I najważniejsze czy taki zabieg może mieć jakieś negatywne skutki w pracy silnika, eksploatacji samochodu?

          Komentarz

          • cysterniarz
            RS
            • 2008
            • 1887
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez plasente20
            czy taki zabieg może mieć jakieś negatywne skutki
            plasente20, tylko pozytywne. Cieszyć się i jeździć, też zaślepiłem egra u siebie. Silnik oddycha czystym powietrzem.

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Zamieszczone przez Tomek_dx
              Po zaślepieniu wężyka podciśnienia jak na powyższym zdjęciu powinien wywalać błedy. Trezba dodatkowo wyłaczyć EGR VAGiem
              Po takim zaslepieniu nie wywala zadnych bledow na VAGu i nie trzeba wylaczac go programowo. Jesli odpialbys kostke elektryczna od zaworu EGR N18 to owszem. Dotyczy to starych klekotow na pompie wtryskowej.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • cycek
                Rider
                • 2009
                • 554

                #8
                Witam, to chyba jeszcze nie odgrzewanie kotleta, więc zapytam.
                Czy ten wężyk jest zaślepiony tylko z jednej strony?
                Czy dodatkowo nie powinno sie podłożyc zaślepki w miejscu uszczelki na wlocie, rurze od EGR-a?

                [ Dodano: Pią 16 Paź, 09 08:57 ]
                Wczoraj to zrobiłem :!: Odłaczyłem wyżej przecięty wężyk. Wkręciłem w niego śrube, a w umownie nazwijmy "dzyndzelek" wkręciłem drugą srubkę tak, że się zagwintowała.

                No i pod osłoną nocy postanowiłem odrazu sprawdzić, czy jakiekolwiek efekty będą widoczne.
                Z dupohamowni:
                - auto lepiej sie wkręca
                - każdy bieg pozwala na osiągniecie wyższej prędkości
                - pedał gazu reaguje o wiele szybcie i auto jakby szybcie zbiera sie po depnięciu
                - mniej kopci! z wężem stojąc i "waląc w podłogę" z tyłu pojawiała sie czarna chmura sadzy i plama na asfalcie, teraz jest inaczej. Spaliny sa przezroczystsze.
                - zapach spalin o wiele bardziej drażni.

                Blędy? - póki co nic na desce rożdzielczej (czyt. check engine) sie nei wyświetliło.
                Spalanie? modyfikacja na psychike mi raczej nie uderzyła tak wiec jeżdze tak samo jak jeździłem i relatywnie za 3-5 dni będę mół powiedzieć jak kształtuje sie spalanie i czy wogóle jest jakaś róznica.
                Ogrodzenia Panelowe

                Komentarz

                • lukasz12022
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 102

                  #9
                  czy zamór EGR w miescu gdzie zdejme przewód też musi zostac zaślepiony???
                  OCTAVIA 1.9 TDI

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    Zamieszczone przez lukasz12022
                    czy zamór EGR w miescu gdzie zdejme przewód też musi zostac zaślepiony???
                    Jesli jest szczelny nie ma takiej potrzeby. Wystarczy zdjac wezyk podcisnieniowy i go zatkac.

                    [ Dodano: Pon 19 Paź, 09 13:37 ]
                    cb-Bodek, sprawdz taki parametr: rozgrzewanie zimnego silnika.
                    Albo temperatury sa takie jakie sa albo faktycznie ciutke dluzej sie rozgrzewa. Rozgrzanie do 90C wody zajmuje ok 8km w trasie, 11km trasy zajmuje dogrzanie oleju do 80C.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • cycek
                      Rider
                      • 2009
                      • 554

                      #11
                      Zamieszczone przez lukasz12022
                      czy zamór EGR w miescu gdzie zdejme przewód też musi zostac zaślepiony???
                      Zaślepiłem. Dzisiaj postaram sie wrzucić zdjęcie. Zarazem z pytaniem o inny wężyk, który odkryłęm - luźny.
                      Zamieszczone przez bradley
                      cb-Bodek, sprawdz taki parametr: rozgrzewanie zimnego silnika.
                      bradley, słuchaj nie zauważyłem wielkiej różnicy, zresztą przyzwyczajony jestem do diesla one potrzebuja czasu. Tak czy inaczej silnik bez problemu osiaga swoje 90*C.

                      W każdym momencie moge podłączyc wężyk ponieważ odczepiłem go całkowicie.

                      I nie zauwazyłem, żadnych skutków ubocznych po odłaczeniu. Pytanie czy to wystarczajaco? Czy nie powinno się dodać jeszcze zaślepki na wężu z kolektora?
                      Jednak czytałem, że wtedy sypie błędami, a tego bym nie chciał.
                      Ogrodzenia Panelowe

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        cb-Bodek, nie bedzie zadnych bledow dopoki nie odlaczysz zaworka N18. Ja juz nie mam do czego podpiac wezyka bo zawor EGR fizycznie jest wyjety (troche inaczej jest podlaczany niz w AGRach i nowszych) no i zaslepke przy kolektorze wydechowym dac musialem. Raz dalem na zakonczeniu rurki karbowanej to mi w rurce karbowanej dziure wypalilo. Pozniej dalem zaslepke przy kolektorze to mi przy 180km/h wywalilo piekna dziure w zaslepce (byla aluminiowa...). Nastepnym razem zaczelo swistac i kwiczec przy przyspieszaniu (zle docieta zaslepka [bo ciezko "troche" dociac reczna pila blache z grubej nierdzewki] - byla za duza i troche odstawala od plaszczyzny kolektora i spaliny wydmuchiwalo bokiem. Aktualnie to juz moje 4te podejscie z zaslepka EGR (5mm blacha z nierdzewki. Cisza, spokoj i nie smierdzi spalinami w srodku.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez bradley
                          5mm blacha z nierdzewki
                          łoo matko, w czołgu takich nie ma nawet :wink:
                          ja mam 1,5 też z kwasówki.

                          Komentarz

                          • cycek
                            Rider
                            • 2009
                            • 554

                            #14
                            Dobra to jaka jest różnica między zaślepienie, a odłączenie wężyka? Bo się pogubiłem.
                            Jeżeli jest sens w moim przypadku dać teraz zaślepkę zrobie to na dniach.

                            Obiecane zdjecie:
                            Ogrodzenia Panelowe

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Jesli czujesz efekty po samym zdjeciu wezyka to nie warto sie babrac. Zaslepia sie EGR gdy
                              a) jest on nieszczelny i klapka przepuszcza spaliny pomimo, ze wezyk podcisnieniowy nie steruje klapka.
                              b) gdy chcemy/musimy pozbyc sie go fizycznie (np. przy zmianie kolektora ssacego z 1Z na AJM, AWX i pochodne).
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • lukasz12022
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 102

                                #16
                                zaslepiłem przewód i auto zaczeło tracic moc
                                OCTAVIA 1.9 TDI

                                Komentarz

                                • Nabuch
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 65

                                  #17
                                  Js teź odniosłem podobne wrażenie. Na początku jak zaślepiłem było ok przejechałem kilka kilometrów i było lepiej a poźniej lipa . Niby auto kręci a gorzej sie zbierało . Po powrocie do egr-u lepiej ? Trochę nie logiczne ale nie bardzo wiem dlaczego . ops:

                                  Komentarz

                                  • cycek
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 554

                                    #18
                                    U mnie cały czas zaślepiony, żadnych skutków ubocznych.
                                    Ogrodzenia Panelowe

                                    Komentarz

                                    • lugab
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 439

                                      #19
                                      Klapa gasząca nie działa

                                      sorki za odgrzewanie kotleta, ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
                                      Przeglądając forum od jakiegoś juz czasu czytam o EGR. Wyczytałem że klapa przy EGR powinna sie ruszać podczas gaszenia samochodu, sprawdziłem i u mnie ani drgnie
                                      chodzi o ten element zaznaczony na foto:

                                      (foto pożyczone z innego tematu)
                                      nie jestem specem od mechaniki, zastanawia mnie czy VAG nie powinien wywalić jakiegoś błędu :? :?:

                                      [ Dodano: Wto 29 Gru, 09 14:05 ]
                                      znalazłem taki filmik, u mnie nie ma zadnego ruchu

                                      czy wyciągnięcie go i wyczyszczenie pomoże?
                                      1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                                      Komentarz

                                      • kris90
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 64

                                        #20
                                        a czy masz jakies problemy z tym zwiazane?
                                        U mnie jak odpalam zimny silnik i zaraz go gasze to to 'nie zaskakuje' i auto nie chce odpalic. Musze odczekac lub 'pomoc' zeby zaskoczylo i jest ok.. Tylko na zimnym silniku. Weird.

                                        Komentarz

                                        • lugab
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 439

                                          #21
                                          kris90, nie mam żadnych objawów, silnik zapala normalnie, tylko jak gaszę to szarpnie lekko, dlatego poruszyłem ten temat.
                                          1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                                          Komentarz

                                          • krzyniek
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 3

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lugab
                                            tylko jak gaszę to szarpnie lekko.
                                            bo nie działa klapa gasząca i Twój silnik gaśnie jak silnik starego traktoru :wink:

                                            Komentarz

                                            • lugab
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 439

                                              #23
                                              krzyniek, wiem ze nie dzała.
                                              jak tylko zrobi się cieplej to wymontuje i bede czyścił.
                                              1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #24
                                                ops: pozwolę się wtrącić, gdyż nie chcę zakładać nowego wątku...


                                                ...mam pytanie odnośnie zaślepienia zaworu AGR w silniku 1.9 AXR (PD)...
                                                ....wyczytałem na forum audi i passata , że przy PD lepiej nie zaślepiać EGR ...... w AXR nieszczelny lub zaślepiony EGR wywala błąd... :evil:

                                                cytaty z forum Passata...
                                                .....EGR obniza temperature spalin ale nie dlatego że ta "wysoka" temperatura uszkodzi nam silnik tylko dlatego że w wysokiej temp powstaje więcej szkodliwych substancji. Przypomnę że EGR nie dodaje spalin do powietrza cały czas a jednak silnik się nie przegrzewa....
                                                Jest to wymysł ekologów.Producenci wprowadzają i modernizują EGR-y by sprostac kolejnym normom EURO.Osiąga sie mniejszą ilość tlenków azotu(które właśnie wytwarzają się w wysokich temperaturach), mniejszą sprawność silnika i większe zużycie paliwa" ... :roll: "Zawrór EGR nie zawsze kieruje spaliny do ponownego przetworzenia. Kieruje je tylko wtedy gdy silniki nie jest maskymalnie obciążony. W ten oto sposób obniża temperature scianek cylindra i dzieki niemu mamy czystsze srodowisko. Gdy silnki jest obciążany obrotami koło 3000 obr/min zadne spaliny nie sa zassysane, do cylindra dostaje sie czyściutkie powietrze"... :roll: :?: ... "Poprzez ponowne wpuszczenie do cylindrow spalin, sklad mieszanki sie zmienia i spada temperatura spalania i co za tym idzie temp.silnika"..." zależy na tym zeby jednak mieć sprawny EGR . Wyrzucanie EGR ma sens jeśli nie zależy nam na żywotności silnika, a chyba każdy z nas chce zeby mu autko smigalo jak najdlużej..." I TAK DALEJ I TAK DALEJ...

                                                ...pytanie... ops: zaślepiać EGR w AXR czy nie? silnik jest nowy nic nie leje i nie dymi... :roll: może ktoś w tym temacie sie konkretnie wypowie..a jeśli zaślepiać to najlepiej jaką metodą... w jaki sposób... :?:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • cycek
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 554

                                                  #25
                                                  Zaślep, zobacz co się bedzie działo. Ile to roboty? Będzie sypało błedami - cofniesz.
                                                  Będzie ok - zostawisz.
                                                  Ja swoje zaślepienie mogę przywrócić do pierowtnej postaci w 3 minuty (2 cybanty, 2 śrubki)
                                                  Ogrodzenia Panelowe

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...